SĂCULEȚUL DIGITAL

SITE DE RESURSE DIGITALE PENTRU COPIII CU DIZABILITĂȚI

by Mihaela

Magicianul pozițiilor spațiale

Instrucțiuni:

Pentru a vă putea juca, deschideți și printați materialul, preferabil pe carton și decupați imaginile, pentru a obține un pachet de cărți de joc. Mai multe detalii găsiți mai sus.

Disciplina: Educație psihomotrică

Nivel recomandat: preșcolar-primar

Obiective: recunoaşterea şi denumirea unor poziţii spaţiale de bază (în / înăuntru, în faţa, în spatele); stimularea şi dezvoltarea limbajului; stimularea cognitivă; dezvoltarea imaginaţiei

Descrierea activității: După obținerea cărților de joc prin printarea și decuparea materialului atașat, copilul are posibilitatea, prin diferite variante de joc, să recunoască, să diferențieze, să denumească poziții spațiale diferite ale unor animăluțe simpatice "scoase" din jobenul său de un magician...

Jocuri cu bufnițe

Disciplina: Educație psihomotrică; antrenament vizual

Nivel recomandat: preșcolar-primar

Obiective: formarea schemei corporale, consolidarea structurii perceptiv-motrice de culoare și formă, dezvoltarea atenției vizuale.

Descrierea activității: Jocul (realizat în Wordwall) constă în identificarea bufnițelor-perechi, poziționate cu fața, respectiv cu spatele, luănd în considerare culoarea, dar și forma acestora.

Disciplina: Educație psihomotrică; antrenament vizual

Nivel recomandat: preșcolar-primar

Obiective: formarea schemei corporale, dezvoltarea percepției spațiale și a capacității de orientare spațială, dezvoltarea atenției vizuale.

Descrierea activității: Jocul (realizat în Wordwall) solicită copilul să identifice imagini identice reprezentând o bufniță care privește în direcții diferite. Jocul solicită atenția la detalii legate poziția ochilor bufnițelor.

Jocuri cu Dyno. Dyno și eșarfele colorate

Obs.! Pentru o mai bună vizualizare a materialului, este recomandată descărcarea lui pe dispozitiv.

Disciplina: Educație psihomotrică

Nivel recomandat: preșcolar-primar

Obiective: consolidarea structurii perceptiv-motrice de culoare; stimularea comunicării.

Descrierea activității: Materialul este construit pe baza unui text în versuri despre niște eșarfe colorate și constă într-o serie de imagini reprezentând un dinozaur care "probează" aceste eșarfe colorate (roșie, galbenă, albastră și verde), intrând într-un dialog cu un băiețel din epoca preistorică. Pe parcursul materialului copilul este provocat să recunoască culori, să răspundă la întrebări, să privească imaginile care se succed, să înțeleagă ceea ce se întâmplă.


Disciplina: Educație psihomotrică; antrenament vizual

Nivel recomandat: preșcolar-primar

Obiective: consolidarea structurii perceptiv-motrice de culoare; dezvoltarea percepției spațiale și a capacității de orientare spațială, dezvoltarea atenției vizuale.

Descrierea activității: Materialul, creat în Wordwall, cere copilului să identifice imagini identice reprezentându-l pe dinozaurul Dyno. Jocul solicită atenția la detalii legate de culoare sau poziție.


Jocuri cu căluți

Instrucțiuni:

Pentru a vă putea juca, printați materialul, preferabil pe carton și decupați cartonașele de joc.

Disciplina: Educație psihomotrică

Nivel recomandat: preșcolar-primar

Obiective: Dezvoltarea capacităţii de diferenţiere a mărimilor; dezvoltarea capacităţii de a ordona în ordine crescătoare şi descrescătoare; dezvoltarea capacităţii de orientare spaţială; formarea şi dezvoltarea noţiunilor de rând şi coloană; formarea şi dezvoltarea structurilor perceptiv-motrice de mărime şi culoare; dezvoltarea capacităţii de a grupa pe diferite criterii.

Descrierea activității: Materialul constă în aranjarea unor căluți de culori și dimensiuni diferite, după diferite criterii. Planșe-suport vin în sprijinul sarcinilor formulate, pentru o mai ușoară înțelegere.

Acvariul cu peștișori

Instrucțiuni:

Pentru a putea utiliza acest joc așa cum a fost el gândit, este necesar să-l descărcați pe calculatorul dvs.!

Disciplina: Educație psihomotrică

Nivel recomandat: preșcolar-primar

Obiective: Formarea şi dezvoltarea capacităţii de orientare spaţială; formarea schemei corporale, dezvoltarea capacităţii de a discrimina imagini asemănătoare, de a identifica imagini identice.

Descrierea activității: Materialul cuprinde mai multe acvarii cu peștișori, în fiecare acvariu un peștișor fiind poziționat diferit față de ceilalți. Sarcina copilului este de a atinge / apăsa butonul mouse-ului (în funcție de nivelul copilului) pentru a indica peștișorul poziționat diferit. În cazul unei alegeri corecte, el va primi un feedback auditiv și vizual și va apărea un nou acvariu cu peștișori poziționați diferit.

Jocul chibriturilor

Instrucțiuni:

Pentru a putea utiliza acest joc așa cum a fost el gândit, este necesar să-l descărcați pe calculatorul dvs.!

Disciplina: Educație psihomotrică

Nivel recomandat: preșcolar-primar

Obiective: Formarea şi dezvoltarea capacităţii de orientare și structurare spaţială; dezvoltarea capacităţii de a discrimina imagini asemănătoare, de a identifica imagini identice.

Descrierea activității: Materialul constă în alegerea unui aranjament din chibrituri, identic cu modelul prezentat. Copilul va avea ca sarcină să aleagă varianta corectă din cele trei variante prezentate și apoi, pe baza modelului. să construiască din chibrituri mai mari sau din bețișoare același aranjament, respectând poziția fiecărui chibrit / bețișor în parte din cadrul ansamblului.

Jocuri cu Lego

Disciplina: Educație psihomotrică

Nivel recomandat: preșcolar-primar

Obiective: formarea structurii perceptiv-motrice de culoare, dezvoltarea capacității de structurare spațială, dezvoltarea capacității de a recunoaște imagini identice, dezvoltarea atenției vizuale, dezvoltarea cognitivă.

Descrierea activității: Primul joc constă în identificarea cuburilor care compun o structură, luând în considerare culoarea. Cel de-al doilea joc presupune identificarea unor structuri / turnulețe din piese lego identice, realizate din două sau mai multe cuburi.

Joc oameni de zăpadă. Poziții spațiale mânuțe

Disciplina: Educație psihomotrică

Nivel recomandat: preșcolar-primar

Obiective: Formarea şi dezvoltarea schemei corporale; formarea şi dezvoltarea capacităţii de orientare spaţială; dezvoltarea capacităţii de a discrimina imagini asemănătoare, de a identifica imaginile identice.

Descrierea activității: Materialul creat în wordwall, adaptat sezonului de iarnă,, constă în prezentarea unor imagini reprezentând un om de zăpadă ale cărui braţe (două mături) sunt poziţionate diferit. Sarcina copilului este de a găsi dintr-o mulţime de patru imagini reprezentând omul de zăpadă cu braţele în diferite poziţii, imaginea identică cu modelul – omul de zăpadă ale cărui braţe sunt poziţionate identic.

Joc oameni de zăpadă. Poziții spațiale năsuc

Disciplina: Educație psihomotrică

Nivel recomandat: preșcolar-primar

Obiective: Formarea şi dezvoltarea schemei corporale; formarea şi dezvoltarea capacităţii de orientare spaţială; dezvoltarea capacităţii de a discrimina imagini asemănătoare, de a identifica imaginile identice.

Descrierea activității: Materialul creat în wordwall, adaptat sezonului de iarnă, constă în prezentarea unor imagini reprezentând un om de zăpadă ale cărui braţe (două mături) sunt poziţionate diferit. Sarcina copilului este de a găsi dintr-o mulţime de patru imagini reprezentând omul de zăpadă cu braţele în diferite poziţii, imaginea identică cu modelul – omul de zăpadă ale cărui braţe sunt poziţionate identic.